ثبت شرکت درمشهد - خراسان رضوی جنوبی و شمالی 09372683839

ثبت شرکت واخذ کارت بازرگانی در مشهد - نیشابور-قوچان -کاشمر-سبزوار-اسفراین- گناباد-چناران -فریمان- سرخس -خواف -تربت حیدریه - تربت جام- کلات - بجنورد- درگز- شیروان- فاروج تلفن 09158154459

ثبت شرکت درمشهد - خراسان رضوی جنوبی و شمالی 09372683839

ثبت شرکت واخذ کارت بازرگانی در مشهد - نیشابور-قوچان -کاشمر-سبزوار-اسفراین- گناباد-چناران -فریمان- سرخس -خواف -تربت حیدریه - تربت جام- کلات - بجنورد- درگز- شیروان- فاروج تلفن 09158154459

ثبت شرکت درمشهد - خراسان رضوی جنوبی و شمالی 09372683839
سلام بنده حسن تمنانلو با 15 سال تجربه افتخاراین را دارم که درخدمت همشهری ها وهم وطنان عزیزم باشم باتشکر تمنانلو تلفن 09158154459- 09372683839
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

بت شرکت دانش بنیان

فرآیند,مراحل,مدارک,نحوه,مزایای ثبت یک شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان در موسسه حقوقی ثبت شرکت هدف:

برای چه اهدافی می توان به ثبت شرکت دانش بنیان پرداخت ؟

۱- ایجاد بستری مناسب برای استفاده  هرچه بهتر از توانایی های دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی و اعضای هیات علمی .
۲- تجاری سازی یافته ها و اقلام پژوهش محور با ثبت شرکت دانش بنیان .
۳- ترحیج هیئت های علمی دانشگاه ها و دانشکده ها و واحدهای پژوهشی برای فعالیتهای بیشتر برای رفع کردن نیاز های جامعه و امکان افزایش درآمد های اعضاء هیئت علمی دانشگاه های کشور.
۴- بیشتر  شدن درآمدهای مخصوص دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی کشور

موضوع کلی انواع فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان :

۱- انجام پژوهش های کاربردی و توسعه محور
۲- ارائه خدمت های تخصصی و مشاوره ای (خدمت های علمی،‌ تحقیقاتی و فنی)
۳- تولید محصولاتی با فنّاوری نوین و تازه
۴- انجام امور نظارت محور بر پروژه های پژوهشی، ‌اجرائی و مشاوره
۵- ارائه خدمت های توسعه کار آفرینی
۶- ایجاد مراکز رشد و خدمات ا و ارتقا محیط کسب و کار
۷- ارائه خدمات ارتقا محصول جدید
۸- ارائه و ایجاد و توسعه انواع کسب و کار های جدید
۹- ایجاد فرصت های کارآفرینی
۱۰- ارتقا و توسعه فنّاوری
۱۱-  ورود کسب و کارها به بازار بین الملل و تجاری سازی آنها در سطح جهانی 
۱۲- برنامه ریزی و اجرای طرح های کار آفرینی در سطح های بالای ملی، منطقه ای و محلی

ثبت انواع شرکت های دانش بنیان:

ثبت شرکت دانش بنیان به دو دسته کلی تقسیم می گردد:

۱-شرکتهایی که فقط اعضای هیات علمی مالک آن را به عهده دارند و ۲- شرکت هایی که دانشگاه ها نیز مالک آن هستند.
الف- در صورتی که سهم دانشگاه کمتر از پنجاه درصد گردد،‌ شرکت دانش بنیان، شرکتی خصوصی می باشد که باید تابع قانون تجاری باشد و در اداره ثبت شرکتها ثبت گردد. دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی می توانند بر طبق قانون هیئت امناءها پس از مصوب نمودن هیئت امناء در شرکتهای خصوصی سهامدار بشوند و در بند الف ماده ۴۸ قانون برنامه چهارم توسعه  نیز به دولت اجازه آن داده شده است که حمایت از ثبت شرکت های غیردولتی توسعه فنّاوری های نوین و شرکتهای خدمات مهندسی گردد.
ب- در زمانی که سهم دانشگاه پنجاه درصد و یا بیشتر گردد، شرکت دانش بنیان، شرکتی دولتی می شود. در بند الف ماده ۱۵۴ قانون برنامه سوم توسعه که در ماده ۵۱ قانون برنامه چهارم نیز ارئه شده است، دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی دولتی تصویب شده می توانند پس از تصویب هیئت امنا شرکت دولتی ثبت گردد با شروط آنکه:
• خدمات این شرکتها فقط در حدود تحقیق و خدمت های علمی و فنی باشد و دانشگاه را از هدف های اصلی آموزشی و پژوهشی خ�%8Nm4't @d)H lS �ماید.
• حداکثر %۴۹ سهام شرکت دانش بنیان، می تواند به عضو های هیئت علمی، کارشناس های پژوهشی، تکنسین ها و کارکنان همان دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی داده شود.
• اساسنامه نمونه و یا مخصوص هریک از شرکتهای دانش بنیان دولتی و در هریک از دانشگاه ها یا مرکز های تحقیقاتی به پیشنهاد معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری به تصویب هیئت وزیران می رسد.
• سهامداران و شرکت دانش بنیان دولتی از محدودیت قانون منع دخالت وزراء و نمایندگان مجلس، دولت و کارمندان دولت در معاملات دولتی و کشوری مصوب ۲۲/۱۰/۱۳۳۷ مستثنا می باشند.
• شرکت های دانش بنیان با مالکیت  صد درصد اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسه های پژوهش محور مورد تایید وزارت علوم تابع قانون تجارت بوده و بر اساس قانون ذکر شده و با حمایت دولت تشکیل می گردد.
• هر گونه معامله در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی با این گونه شرکتها منع شده است و کلیه قراردادهای این شرکتها بعد از پایان قرارداد با تایید وزارت علوم،  بر روی وب سایت وزارت علوم قرار می گیرد.

حال چگونه ثبت شرکت دانش بنیان داشته باشیم؟.

دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی محور پس از مصوب گردیدن امکان ثبت شرکت دانش بنیان در آیین نامه مالی  خود در هیئت امناء می توانند اقدام به تشکیل شرکت های دانش بنیان نمایند. هر شرکت دانش بنیان به پیشنهاد عده ای از اعضاء هیئت علمی و مصوب نمودن دانشگاه یا واحد پژوهشی  ثبت می گردد و یا توسط دانشگاه و واحد های پژوهشی به اعضاء هیئت علمی پیشنهاد می گردد. دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی به صورت های ذیل می توانند در شرکت های دانش بنیان دارای سهام باشند:
۱- به دلیل اعتبار دانشگاه یا واحد پژوهشی بخشی از سهم های شرکت دانش بنیان به نام دانشگاه یا واحد پژوهشی می گردد. (حداقل پنج درصد)
۲- به دلیل استفاده از مورد یا مورد های مشخصی از یافته های پژوهش محور دانشگاه ها با واحد پژوهشی در شرکت،‌ بخشی از سهام شرکت با توافق سهامداران (دانشگاه یا واحد پژوهشی و دیگر سهامداران حقیقی یا حقوقی) به نام دانشگاه یا واحد پژوهشی می گردد.
۳- به دلیل سرمایه گذاری نمودن مستقیم دانشگاه بخشی از سهام شرکت دانش بنیان به نام دانشگاه می باشد. (درصد متناسب با میزان سرمایه گذاری می باشد.)
۴- به جهت خدمات دیگری که دانشگاه به شرکت دانش بنیان می دهند بخشی از سهام به نام دانشگاه می گردد (متناسب با میزان خدماتی که دانشگاه ارائه می کند)
۵- اگر شرکت دانش بنیان دولتی است بدون نیاز به ارائه هیچ گونه خدماتی حداقل پنجاه درصد سهام به نام دانشگاه یا واحد پژوهشی می باشد.
۶- هر دانشگاه در سال اول می تواند یک شرکت مادر تخصصی راه اندازی نماید.
۷- ثبت نمودن شرکت دانش بنیان با همکاری کردن شهرداری ها یا مشارکت دانشگاه های منطقه در اولویت است.

تبصره۱: شرکت دانش بنیان به نوع شرکتی و مستقل از تشکیلات دانشگاه اداره می گردد و دانشگاه به میزان سهامی که در شرکت دانش بنیان دارد در مدیریت آن می تواند موثر باشد و در سود و زیان آن شریک گردد.
تبصره ۲: سازمان های حقوقی (خصوصی یا دولتی) خارج از دانشگاه متناسب با مقدار سرمایه گذاری خود می توانند سهام یک شرکت دانش بنیان را داشته باشند.  در صورتی که بیش از  پنجاه درصد سهام این چنین شرکت ها دولتی است و باید به تصویب هیات وزیران برسد.
تبصره ۳: رییس و معاونین دانشگاه و واحد پژوهشی در زمان اخذ مسئولیت می توانند سهامدار شرکت های دانش بنیان گردند، و همچنین هیات مدیره و مدیر عاملی اینگونه شرکتها را تا زمان اخذ مسئولیت نمی توانند داشته باشند.

نکات مهم درباره ثبت شرکت دانش بنیان:

شرکت های دانش بنیان شرکت هایی می باشند که بعد از تولید خدمات (دانش بنیان) ، دانش و ارائه فرآیند تولید آن می توانند از محاسن و وام های قانونی برای مدت معین تا تولید کردن محصول نهایی استفاده نمایند.

شرکت های دانش بنیان شرکت هایی می باشند که توانایی فروش فناوری (خدمات) حداقل درآمد را برای یک مدت بدست آورده و دراین صورت می توانند شاخص های اختصاصی را از طریق این روش را برای دریافت وام ها و مزایا استفاده نمایند.

به این نکته توچه نمایید که درثبت شرکت های دانش بنیان شرکت های دولتی- موسسه ها و نهادهای عمومی وغیردولتی و نیز شرکت ها و موسساتی که بیش از پنجاه درصد مالکیت آنها برای بخش دولتی است نمی توانند  شرکت های دانش بنیان به حساب آید و از تسهیلات این گونه شرکت ها استفاده نماید.

شرکت هایی که در پارک علم و حق آوری استقرار دارند باید مجددا  درمراحل ارزیابی قرار بگیرند. حضور اعضای هیات علمی درشرکت ها می تواند کمک مهمی برای ارزیابی شرکت دانش بنیان نماید .

تذکرات مهم درباره ثبت شرکت دانش بنیان:

۱-استفاده از حمایت های مربوطه منوط به استعلام دستگاه مجری حمایت از دبیرخانه کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت ها و موسسه های دانش بنیان و نظارت براجرا و تأیید نزد این دبیرخانه می باشد.

۲- درصورت تخلف و به کار یری غیرمجاز از وام ها و استفاده نکردن در راستای تولید فناوری مطابق مجازات های ماده ۱۱ قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان با تخلف کننده برخورد می گردد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی